Nakupovat zboží nonstop v kamenném obchodě každý den v roce i bez prodavače je možné
Firma je klasickým příkladem poctivé každodenní práce na vývoji nových trendů, na poli obchodních strategií, úspěšného marketingu a internetového obchodování (e-shopu). Sortiment, který na začátku nového milénia firma nabízela, byl ryze tematicky laděn do výpočetní techniky a drobné spotřební elektroniky, dnes si tu můžete objednat domácí spotřebiče – pračky, chladničky, televizory, ale třeba i jízdní kola, parfémy, hračky, drogistické zboží, nářadí, autodoplňky a dokonce i knihy.
Alza nyní začal s odvážným projektem, podle něhož si představuje obchodování v budoucnu. Jedná se o fyzickou prodejnu, která není prodejnou v doslovném slova smyslu. Přesto tu nakoupíte komfortně, rychle, bez front a velice jednoduše. Neočekávejte tu ovšem žádné prodavače, vše bude obsluhováno elektronicky. Půjde o jakousi samoobsluhu, ale s tím rozdílem, oproti e-shopu, že si zboží odnesete ihned po výběru a zaplacení. Nakupující bude mít zároveň možnost porovnávat a vybírat ze stovek druhů zboží přímo pomocí videoprojekce – recenzí a předvádění zboží ve formě videosekvencí.
Jak to bude probíhat?
Zákazník vstoupí do malé místnosti a na speciálním terminálu požádá o výrobek, o který jeví zájem. Bude tu mít k dispozici obslužný software, který jej nákupem provede podobně, jako při nákupu v e-shopu. Platba se realizuje výhradně kartou nebo on-line. Po provedení transakce mu bude umožněn vstup do dalšího „levelu“, zákazníka k výdejnímu boxu nasměrují LED diody na podlaze a viditelně se mu označí příslušný výdejní box. Boxy budou různě velké a bude možné si odtud odnést i výrobek větších rozměrů, např. televizor.
Proč zrovna takový obchod?
Manažeři firmy Alza si od toho slibují podporu individuálních zákaznických potřeb. Obchod údajně bude šetřit čas a náklady za dopravu nebo výdejní místa přes další firemní a přepravní subjekty. Prodejna bude také otevřena 24 hodin denně a 365 dní v roce a můžete tu pohodlně nakoupit třeba v půl druhé ráno. Prodejny budou již brzy v provozu v Praze nedaleko stanice metra Flora a také v místě křížení ulic Jičínská a Vinohradská. V budoucnu se také zřejmě objeví i na Můstku a na trase C metra ve stanici Budějovická. Prodejna na Floře zaujímá rozlohu jednoho dvoupokojového bytu a je schopna obsloužit až tisícovku zákazníků denně.
Kategorie: Business